Vinteraktiviteter

I Aalborg roklub er der igennem vintersæsonen en lang række arrangementer.

Svømning

Hver søndag er der mulighed for at få afprøvet sine svømmefærdigheder i Sofiendalskolens svømmehal. Tidspunktet for adgang til svømmehallen er kl. 17-18. Du finder svømmehallen på adressen: Lange Müllers vej 18, 9000 Aalborg.

Løb

Løb er et godt supplement til din rotræning, og igennem vinteren er der mange af klubbens medlemmer, der arrangerer fælles løbeture.

Motionsrum

I klubbens motionsrum er der rigelig muligheder for at holde og forbedre din kondition igennem vinteren.  Motionslokalet rummer:

• Ergometer – concept2-maskiner
  • Spinningscykler
  • Vægtudstyr
  • Kajakergometer

Der er ingen begrænsninger på, hvor meget eller hvor lidt du kan bruge motionsrummet, det står til fri afbenyttelse døgnet rundt. Ud over almindelig motionsroning er der også mulighed for at konkurrere indbyrdes med dine rokammerater, men du har også mulighed for at deltage i nationale konkurrencer (8GP –ottergrandprix). Alt i alt skulle der ikke være nogen undskyldninger for ikke at holde sig i god roform.

Klargøring af bådene

Efter en god sommersæson med megen roning vil dette give et naturlig slid på roklubbens både. I vinterhalvåret bliver disse gennemgået af materialforvalteren. Klubbens medlemmer bidrager i den forbindelse med reparation af småskader, lakering og klargøring af bådene, så de atter er klare til at blive sat i fjorden ved standerhejsningen.

Andre arrangementer

Klubben arrangerer i løbet af vinterperioden forskellige tiltag for også at gøre klubben et levende sted at være i vinterperioden. Her kan du via gratis wi-fi i klubben sidde og surfe samtidig med at du nyder udsigten over fjorden. Der vil også blive afholdt foredragsaftner med forskellige emner, både rorelaterede og ikke-rorelaterede.